Barnelandsby i Kenya

Diplom fra Gunnar Hamnøy og NSP Aid

Onsdag mottok Sarah Olsen og Yoendy de La Cruz diplom fra NSP Aid på vegne av alle elevene. Skolen hadde innsamlingsdag 4. november i fjor, og samlet til sammen inn 174 150 kroner. Pengene som er samlet inn går til å bygge en barnelandsby utenfor Nairobi i Kenya.

Sarah og Yoendy kjenner Gunnar fra før, de fikk nemlig være med til Afrika i fjor høst, i forkant av innsamlingsaksjonen. Der fikk de bli kjent med prosjektet, og se hva pengene skulle brukes til. Siden de var på besøk har det skjedd mye i Malaika Villages. Anlegget har hatt offisiell åpning, og de første husene er tatt i bruk av foreldreløse barn. Nå har de fått et ordentlig hjem, og snart er skolen også klar til å bli tatt i bruk. Der kommer ett av klasserommene til å hete Borgund!

Da Sarah og Yoendy kom hjem, måtte de holde foredrag til alle de 63 klassene på Borgund… Og til lærerne.

Til høsten er det to nye elever som er valgt til å få reise ut for å besøke prosjektet. Det er Andreas Nilssen Lande fra 1EL1 og Julie Kvennes Vinje i 3DHIN1.