Vellykket gjennomføring av skole-NM på Borgund vgs

Skole-NM i faget bilmekaniker - Lette kjøretøy og Bilskade, lakk og karosseri

Det var bare god stemning, iherdig jobbing og strålende sol når skole-NM ble avholdt på Borgund vgs. Over to dager ble det arrangert skole-NM i faget bilmekaniker – lette kjøretøy, og faget bilskade, lakk & karosseri. Begge fag er en del av studieretningen lette kjøretøy på VG2 som tilhører avdelingen teknologi og industrifag (TIF). Til sammen deltok 15 elever fra hele landet fordelt på de to fagene. De viste alle høyt nivå og det ble en spennende konkurranse. Vår elev Thea Nerland Skjerseth nådde en fin fjerdeplass i faget bilskade, lakk & karosseri. Victoria Jøsok som går VG2 kjøretøy på Borgund vgs ble nummer to, og fikk sølv i faget bilmekaniker – lette kjøretøy. En strålende innsats av begge våres kandidater.

Borgund vgs var vertskap for skole-NM for første gang. Det ble en spennende og positiv opplevelse for elever og ansatte på TIF-linja. Vi fikk også meget god hjelp av Opplæringskontoret for Bilfag Sunnmøre, Norges Bilbransjeforbund og bilbransjen lokalt med tanke på gjennomføringen. Stor takk må også rettes til dommere, besøkende, og elever og ansatte på Restaurant og matfag på Borgund vgs som stod for nydelig bevertning under arrangementet.

Tilbakemeldingen fra deltakere og ledsagere fra de andre skolene har utelukkende vært positive. Og selv om vi meldte oss på som arrangørskole for skole-NM bare drøye to måneder før gjennomføringen, så klarte vi å avholde konkurransen på en svært vellykket måte. Det er en fin opplevelse å sitte igjen med og forteller sitt om hvilke dyktige elever og ansatte vi har på skolen, og hvor godt samarbeidet med bilbransjen fungerer i Ålesund om omegn.

Å være arrangørskole for skole-NM er både utfordrende, lærerikt og givende. For vår del ble det en fin anledning til å vise frem og løfte stoltheten blant våre elever og ansatte. Vi ser frem til skole-NM i 2024, da som deltaker og/eller arrangør.

Skal du benytte skjema på våre nettsider? Øvrige funksjoner på siden påvirkes ikke dersom du lar være å samtykke, men vil kunne gi mindre funksjonalitet ved utfylling og lagring av skjema. Informasjonen blir slettet fra nettleseren etter 90 dager.